Mivel jó ideje használom a PH Upper 2 nevű programot, és nagymértékben megkönnyíti az ember dolgát, ha több hirdetését kell karba tartania. Tavaly szeptemberben lettem boldog tulaja egy iPod Touch 3g 8GB-nak, akkor kezdtem el azon gondolkodni, hogy meg kéne próbálni programot írni rá. Ekkor regisztráció nélkül elkezdtem próbálkozni a fejlesztéssel, de hamar rájöttem, hogy ez nem akar menni, főleg időhiány miatt. Így lemondtam róla , hogy megcsinálom a programot. Ezután ez év márciusában úgy döntöttem, hogy az iPod Touch-ot lecserélem egy iPhone-ra ami egy fehér 3GS lett 16 Gb tárolókapacitással. Néhány héttel később olvasgattam a fórumon és megláttam, hogy létezik már Androidra is a hirdetések karbantartását segítő program APHUpper néven. Ekkor döntöttem el végleg, hogy elkészítem az iPhone-os változatot.

Akkor most nézzük meg közelebbről a programot. Én úgy gondoltam, hogy minél egyszerűbb legyen a program, hogy könnyebb legyen a kezelése. Igazából nagyon sok mindent nem lehet írni a programról, de megpróbálom leírni a működését.

iPHUpper v1.0

Ha nincs hálózati kapcsolatuk (se Wifi, se mobilinternet) akkor figyelmeztetést kapunk, és átirányít minket beállításokba, a hiba látható az 1. Ábrán.

1. Ábra

Ha a program indításakor nem kapnánk meg az előző üzenetet viszont,ha valami oknál fogva nem elérhető a  Hardverapró oldala, akkor a 2. Ábrán látható hibaüzenetet kapjuk

2. Ábra

Az 3. Ábrán látható program kezdőképernyője, amin a bejelentkezéshez szükséges adatokat tudjuk megadni, mint a felhasználói nevet és a jelszavunkat. Ha a szövegdobozok és a gombok kivételével akárhova bökünk az ujjunkkal, akkor eltűnik a billentyűzet. A szövegdobozok tartalmát törölhetjük, ha a szövegdoboz végén található „x”-re bökünk. Lehetőségünk van a bejelentkezési adataink elmentésére is (norbesz74 fórumtársunk vetette fel , hogy legyen ilyen lehetőség is), így a program indítása után csak az „ok” gombra kell böknünk.

3. Ábra

Ha hibás felhasználói nevet, vagy jelszót adunk meg akkor a program figyelmeztet minket, a 4. Ábrán látható hibajelzést kapjuk

4. Ábra

Az 5. Ábrán látható amint a program betölti hirdetéseinket, az előző ábrán látható „ok” gombra nyomás után. Elméletileg itt nem csak a „Hirdetések betöltése” szövegnek kéne megjelennie, hanem ez előtt még a „Bejelentkezés ’felhasználói név’ néven” szövegnek is, csak annyira gyorsan megy a bejelentkezés, hogy nem tudja kiírni a szöveget, mert máris lecseréli a másikra. Ezután a hirdetéseink között találjuk magunkat.

5. Ábra

A hirdetési nézet a 6. Ábrán látható. A jobb felső sarokban lévő „reload” gombbal újra le tudjuk tölteni a hirdetéseinket. A bal alsó sarokban lévő idő kijelzés az utolsó frissítés idejét mutatja meg, amikor az összes hirdetés adatait lekértük,

6. Ábra

A bal felső sarokban lévő „Edit” gombbal a hirdetéseket tudjuk igazából csak törölni, mint ahogy a 7. Ábrán is látható. Miután rányomtunk az „Edit” gombra az 8. Ábrán látható kép fogad minket ha a piros körre bökünk akkor ezután előjön a „Delete” gomba mivel érvényteleníteni tudjuk a hirdetésünket.

7. Ábra

8. Ábra

A hirdetésünket a hirdetés szövegén elhúzva (mintha kioldanánk a telefont) is előjön a „Delete” gomb amivel szintén érvényteleníteni tudjuk a hirdetésünket, ahogy az a 9. Ábrán is látható.

9. Ábra

A jobb alsó sarokban lévő gomb a „Mindet uppold!” szöveget tartalmazza és ennek a gombnak a funkciója az összes hirdetés UP!-olása. Ha rányomunk erre a gombra, akkor a 10. Ábrán látható kérdést kapjuk. Tehát, hogy tényleg az összes hirdetésünket a lista elejére szeretnénk e hozni.

10. Ábra

A hirdetések UP!-olása a hirdetés során való érintésre következik be, azt, hogy melyik hirdetést UP!-oltuk utoljára onnan láthatjuk, hogy az a sor szürke marad, ez látható a 11. ábrán. Minden UP!-oláskor csak akkor csökken a száma hirdetés sorának végén, ha a hirdetés előrehozása sikeresen befejeződött. Ilyenkor csak a hirdetés sora frissül, hogy ezzel is takarékoskodjuk a mobilinternetünk keretével, vagyis, hogy minél kevesebb adatforgalmat generáljunk.

11. Ábra

Ha a hirdetés sorának a végén levő kék nyílra bökünk, akkor megnézhetjük a hirdetésünket a böngészőben (nem lép ki a programból) ez a 12. Ábrán látható. A jobb felső sarokban lévő frissítés gombbal újra betölthetjük az oldalt. A bal felső sarokban lévő „Back” gombbal visszamehetünk a hirdetéseinkhez, ami nem generál semmilyen adatforgalmat. A felső részben még láthatjuk a megnyitott hirdetés címét is.

12. Ábra

Advertisements